SOCIAL

۷ اشتباه رایج در بازاریابی دیجیتال که کسب و کارهای نوپا باید از آن دوری کنند

۷ اشتباه رایج در بازاریابی دیجیتال که کسب و کارهای نوپا باید از آن دوری کنند
آنچه خواهید خواند :
* با شناخت ۷ اشتباه رایج در بازاریابی دیجیتال که کسب‌وکارهای نوپا مرتکب می‌شوند، از هدر رفتن بودجه و زمان خود جلوگیری کرده و هوشمندانه شروع کنید.
* مسیر بازاریابی دیجیتال پر از فرصت‌های شگفت‌انگیز است. با دوری کردن از این ۷ اشتباه رایج، شما خود را از ۹۰ درصد رقبای نوپای خود جلوتر قرار می‌دهید. هوشمندانه شروع کنید، صبور باشید، نتایج را تحلیل کنید و مهم‌تر از همه، یک پایگاه محکم و حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان بسازید.

اشتباهات بازاریابی دیجیتال

تبریک! شما تصمیم گرفته‌اید کسب‌وکارتان را آنلاین کنید، یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اید و آماده‌اید تا در دنیای دیجیتال بدرخشید. این یک مسیر هیجان‌انگیز است، اما مثل هر جاده جدیدی، دست‌اندازها و تله‌های خود را دارد. بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا با شور و اشتیاق فراوان شروع می‌کنند، اما به دلیل چند اشتباه ساده و تکراری، خیلی زود دلسرد شده و منابع ارزشمند خود (زمان و پول) را از دست می‌دهند.

اما نگران نباشید! ما در مجله بتالند اینجا هستیم تا این مسیر را برای شما روشن کنیم. در این مقاله، قرار است ۷ مورد از رایج‌ترین و مهلک‌ترین اشتباهات در بازاریابی دیجیتال را با هم بررسی کنیم تا شما به عنوان یک مدیر هوشمند، از آن‌ها دوری کرده و مسیر موفقیت را سریع‌تر طی کنید.

 

۱. نداشتن استراتژی و نقشه راه مشخص

این بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباه است. بسیاری از کسب‌وکارها به صورت پراکنده و بدون هدف فعالیت می‌کنند؛ امروز یک پست در اینستاگرام می‌گذارند، فردا یک مقاله در سایت، هفته بعد کمی تبلیغات می‌کنند و در نهایت، هیچ نتیجه مشخصی نمی‌گیرند.

  •  چرا اشتباه است؟ 
    فعالیت بدون استراتژی، مانند رانندگی در یک جاده مه‌آلود و بدون نقشه است. شما انرژی و بنزین زیادی مصرف می‌کنید، اما نمی‌دانید به کجا می‌روید.
  •  راه حل چیست؟ 
    قبل از هر کاری، بنشینید و به این سوالات پاسخ دهید: مخاطب دقیق من کیست؟ (سن، جنسیت، علایق، مشکلات) هدف من از بازاریابی دیجیتال چیست؟ (افزایش فروش، برندسازی، جذب مشتری راغب؟) و در کدام کانال‌ها (سایت، اینستاگرام، لینکدین و...) می‌توانم بهتر به مخاطبم دسترسی پیدا کنم؟

چگونه در کمتر از 1 هفته کسب و کار خود را آنلاین کنیم ؟ ( معرفی ابزار ها )

۲. نادیده گرفتن قدرت سئو (SEO)

شما یک وب‌سایت زیبا طراحی کرده‌اید، اما اگر کسی نتواند آن را در گوگل پیدا کند، این وب‌سایت چه فایده‌ای دارد؟ بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (سئو) را یک کار پیچیده و هزینه‌بر می‌دانند و آن را نادیده می‌گیرند.

اشتباهات بازاریابی دیجیتال

  •  چرا اشتباه است؟ 
    سئو یک بازاریابی پایدار و بلندمدت است. با سئو، مشتریانی که فعالانه به دنبال خدمات شما هستند، خودشان شما را پیدا می‌کنند. این یعنی جذب مشتری باکیفیت و رایگان!
  •  راه حل چیست؟ 
    با اصول اولیه سئو شروع کنید. کلمات کلیدی مهم کسب‌وکارتان را پیدا کنید و محتوای مفید و کاربردی حول آن‌ها تولید کنید. مطمئن شوید سایت شما سرعت خوبی دارد و در موبایل به درستی نمایش داده می‌شود.

 

۳. تلاش برای حضور در همه کانال‌ها

"باید در اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب و آپارات فعال باشیم!" این طرز فکر وسوسه‌انگیز اما اشتباه است. یک کسب‌وکار نوپا منابع محدودی دارد و تلاش برای حضور فعال در همه جا، منجر به کیفیت پایین در همه آن‌ها می‌شود.

  • چرا اشتباه است؟
    انرژی و تمرکز شما پخش می‌شود و نمی‌توانید در هیچ‌کدام از کانال‌ها یک حضور قدرتمند و معنادار داشته باشید.
  • راه حل چیست؟
    تحقیق کنید و ببینید مخاطبان اصلی شما در کدام پلتفرم(ها) بیشترین فعالیت را دارند. سپس تمام تمرکز خود را روی ۱ یا ۲ کانال اصلی بگذارید و در آن‌ها بهترین باشید.

از ویترین تا فروشگاه: چگونه از اینستاگرام ترافیک هدفمند به وب‌سایت خود هدایت کنیم؟

۴. تولید محتوای صرفاً تبلیغاتی

صفحه اینستاگرام یا وبلاگ شما نباید تبدیل به یک کاتالوگ تبلیغاتی صرف شود. مشتریان از تبلیغات مداوم فراری هستند.

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار نوپا

  •  چرا اشتباه است؟ 
    شما فرصت اعتمادسازی و ایجاد یک رابطه پایدار با مخاطب را از دست می‌دهید. مردم دوست دارند از متخصصین و برندهای قابل اعتماد خرید کنند، نه از یک فروشنده سمج.
  •  راه حل چیست؟ 
    از قانون ۸۰/۲۰ استفاده کنید. ۸۰٪ از محتوای شما باید آموزشی، سرگرم‌کننده و مفید باشد و به مشکلات مخاطب پاسخ دهد و تنها ۲۰٪ آن به معرفی مستقیم محصولاتتان بپردازد.

 

۵. نداشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای

همانطور که در مقالات قبلی تاکید کردیم، وب‌سایت قلب تپنده کسب‌وکار آنلاین شماست. reliance کردن تنها بر شبکه‌های اجتماعی یا داشتن یک سایت غیرحرفه‌ای، کند و ناامن، تمام تلاش‌های بازاریابی شما را بی‌اثر می‌کند.

معرفی لندی وب: یکی از دلایلی که کسب‌وکارها در این بخش دچار اشتباه می‌شوند، ترس از پیچیدگی و هزینه‌های طراحی سایت است. خبر خوب این است که سایت ساز لندی وب این مانع را برای همیشه برداشته است. شما می‌توانید بدون نیاز به یک خط کدنویسی و با هزینه‌ای کاملاً منطقی، یک وب‌سایت حرفه‌ای، سریع و امن داشته باشید که تمام ابزارهای لازم برای موفقیت، از جمله پلاگین سئو و سیستم بلاگ قدرتمند را در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا از این اشتباه مهلک به سادگی عبور کنید.

 

۶. تحلیل نکردن نتایج و داده‌ها

شما برای تبلیغات هزینه می‌کنید، محتوا تولید می‌کنید، اما آیا می‌دانید کدام‌یک موثر بوده است؟ کدام تبلیغ بیشترین فروش را به همراه داشته؟ کدام مقاله بیشترین بازدید را در سایت شما گرفته است؟

  •  چرا اشتباه است؟ 
    بدون تحلیل داده‌ها، شما در حال هدر دادن پول و زمان خود هستید و اشتباهات خود را تکرار می‌کنید.
  •  راه حل چیست؟ 
    با ابزارهای رایگانی مانند Google Analytics آشنا شوید. به صورت هفتگی یا ماهانه، نتایج را بررسی کنید. ببینید چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی نه، و استراتژی خود را بر اساس داده‌های واقعی بهینه کنید.

نقل قول: آویناش کائوشیک (Avinash Kaushik)، یکی از برجسته‌ترین متخصصان تحلیل وب در جهان می‌گوید: "بیشتر کسب‌وکارها از نظر داده ثروتمند، اما از نظر اطلاعات فقیر هستند."

سعی کنید از داده‌های خود برای کسب اطلاعات و تصمیم‌گیری هوشمندانه استفاده کنید.

 

۷. انتظار نتایج یک شبه

بازاریابی دیجیتال، خصوصاً بخش‌های ارگانیک آن مانند سئو و بازاریابی محتوا، یک فرآیند زمان‌بر است. انتظار نداشته باشید که در هفته اول، فروش شما چند برابر شود.

  •  چرا اشتباه است؟ 
    این انتظار غیرواقعی منجر به دلسردی سریع و رها کردن استراتژی‌های درست و بلندمدت می‌شود.
  •  راه حل چیست؟ 
    صبور باشید و دید بلندمدت داشته باشید. بازاریابی دیجیتال مانند کشاورزی است؛ شما امروز بذر را می‌کارید، از آن مراقبت می‌کنید و به مرور زمان، شاهد رشد و برداشت محصول خواهید بود.

 

جمع‌بندی

مسیر بازاریابی دیجیتال پر از فرصت‌های شگفت‌انگیز است. با دوری کردن از این ۷ اشتباه رایج، شما خود را از ۹۰ درصد رقبای نوپای خود جلوتر قرار می‌دهید. هوشمندانه شروع کنید، صبور باشید، نتایج را تحلیل کنید و مهم‌تر از همه، یک پایگاه محکم و حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان بسازید.

 

بتالند

اجتناب از اشتباهات، اولین قدم برای موفقیت است و طراحی سایت حرفه‌ای، اولین قدم برای یک حضور آنلاین قدرتمند است. در بتالند، ما به شما کمک می‌کنیم تا این قدم حیاتی را بدون اشتباه و با اطمینان کامل بردارید. تیم ما در «سرزمین کسب‌وکارهای هوشمند» آماده است تا با ارائه مشاوره تخصصی و ابزارهای کارآمدی مانند سایت‌ساز لندی وب، شالوده یک کسب‌وکار آنلاین موفق را برای شما بنا کند. بیایید کسب‌وکار شما را به درستی آنلاین کنیم.

 

با ما در تماس باشید

در صورت نیاز به ارتباط سریعتر میتوانید از طریق ایمیل و یا شماره واتساپ درج شده در زیر، با کارشاناسان بتالند ارتباط برقرار کنید.با تکمیل فرم تماس با ما، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

مشاوران بتالند

مشاوران و پشتیبانان مجموعه بتالند 7 روز هفته پاسخگو سوالات شما هستند.برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید ...